Takk for innsatsen - god sommer!

Postet av Idrettslaget Nordlys den 22. jun 2026

Bilde fra minneløpet 2026

Skoleferien har startet, og sommerferien er like om hjørnet for de fleste. En hektisk vårsesong går mot slutten, selv om våre medlemmer fortsatt skal delta i turneringer, delta i løp eller gjøre viktig dugnadsarbeid som vedlikehold av skiløyper og ikke minst - gressbanen vår.

Vi i styret vil takke alle som har stått på for idrettslaget denne våren - løypekjørerne våre, mammalaget og pappalaget som organiserer kafé, klargjør baner, organiserer løp og driver med viktig vedlikehold - uten dere stopper idrettslaget. I dag vil jeg trekke fram noen av dem som fortsatt står på for idrettslaget selv om barna har blitt voksne og kanskje ikke er aktive lenger i idrettslaget: Pappaen som holder gressbanen vår vedlike,  mammaen som organiserer loddsalget vårt, pappaen som leder intervalltreninger hver uke, mammaen som fortsatt stiller opp i kafeen  eller som kampvert selv om sønnen er voksen - innsatsen deres blir satt pris på og lagt merke til. 

Forrige uke arrangerte vi TINE Fotballskole - dette er A-lagets arrangement for å tjene penger til drift av laget gjennom sesongen. Arrangementet i år gikk veldig bra, spesielt takket være spillerne selv som tok ansvar, både for å være med som trenere, men også for å minne hverandre på å møte opp og oppmuntre hverandre til å stille opp slik at arrangementet kunne gjennomføres. Her var det full innsats til siste minutt. En ekstra takk til de som stilte i kafeen, du som stilte som trener hver dag selv om du hadde fått viktig besøk, arrangementsansvarlig for treningene og de som stilte opp siste dag - selv om de hadde avslutning for 10. klasse og måtte avslutte litt tidlig for å ta imot vitnemål. Det lover godt for framtida at spillerne selv tar ansvar og er med på dugnad.

De som virkelig står på for idrettslaget - året rundt - er aktivitetslederne og trenerne våre. De aller fleste av dere er selv foreldre til barn og spillere i idrettslaget, og har tatt på dere trenergjerningen for at egne og andre barn skal ha et tilbud. Den innsatsen dere legger ned er viktig for idrettslaget, men også for Karasjoksamfunnet! Hver uke stiller dere opp, uansett vær- og treningsforhold, ofte alene i hallen eller på banen. Vi forsøker å bygge et støtteapparat rundt dere, noen lag klarer det, men det er behov for flere som gjør en liten ekstra innsats.

En bønn til flere foreldre - dersom dere ønsker at trenerne skal fortsette - håper jeg at nettopp DU tar imot den loddblokka og selger lodd når foreldrekontaktene fordeler dem innad i laget, eller hjelper til før og etter en trening eller kamp med å klargjøre banen. Da er du med på å avlaste trenerne i deres daglige innsats - året rundt - for at nettopp DITT barn skal ha et tilbud i idrettslaget. Har du noen ekstra minutter å gi, betyr det mye for trenerne som er der på hver trening.

Til alle våre fantastiske ildsjeler hvor hjertet fortsatt brenner for at barn og unge i Karasjok skal ha et tilbud i idrettslaget: Vi ser dere! Tusen takk for innsatsen så langt, og god sommer. Sammen er vi IL Nordlys💙💛❤️





TINE Fotballskole 2026

Postet av Idrettslaget Nordlys den 5. jun 2026

Våre spillere og trenere fra A-laget, G15 og J15 stiller som trenere for barn fra 6-12 år på årets fotballskole, tirsdag 16. juni - torsdag 18. juni fra klokka 15-1800.

Påmelding skjer på mail til il_nordlys@outlook.com, eller via skjema som er delt ut på grunnskolen. Skjema kan leveres på forkontoret på grunnskolen, eller ta bilde av påmeldingen og send på mail.

Fotballskole påmelding – 2026.pptx

Vi serverer enkel middag og har fruktpause hver dag. Vel møtt til årets fotballskole :)