TINE Fotballskole 2026

Postet av Idrettslaget Nordlys den 5. jun 2026

Våre spillere og trenere fra A-laget, G15 og J15 stiller som trenere for barn fra 6-12 år på årets fotballskole, tirsdag 16. juni - torsdag 18. juni fra klokka 15-1800.

Påmelding skjer på mail til il_nordlys@outlook.com, eller via skjema som er delt ut på grunnskolen. Skjema kan leveres på forkontoret på grunnskolen, eller ta bilde av påmeldingen og send på mail.

Fotballskole påmelding – 2026.pptx

Vi serverer enkel middag og har fruktpause hver dag. Vel møtt til årets fotballskole :)






Minneløpet for 36. gang

Postet av Idrettslaget Nordlys den 31. mai 2026

30. mai 2026 ble minneløpet arrangert for 36. gang. Minneløpet het tidligere Ingvald Brekkes minneløp, og startet i 1990 til minne om en av idrettslagets store ildsjeler, Ingvald Brekke, som døde i 1990. Etter at flere av våre store ildsjeler har gått, bort, ble det tradisjonsrike gateløpet omdøpt til Minneløpet.

I år stilte 15 deltakere til start i konkurranseklassen, mens mange glade trimmere var å se rundt Niitonjárga i det fine vårværet. Gunhild og Svein Arne Paulen har deltatt henholdsvis 17 og 20 ganger, Gunhild har "forfall" fordi hun har måttet jobbe noen lørdager.

Foto: Doris Norbye

Ski/friidrettsgruppas Dan Roger Guttorm tar bilde av konkurranseløperne


Startskuddet har gått.





Fotball pluss flomlys = sant?

Postet av Idrettslaget Nordlys den 31. mai 2026

Takket være godt samarbeid med KMK som hentet snø fra fotballbanene våre til årets KaraX, gikk det som en drøm å få fotballbanene klare i år, og første kamp ble sparket i gang allerede 4. mai på kunstgressbanen.

Vårsesongen er alltid fin, det blir lysere og grønnere ute, og vi kan trene ute til langt på kveld. I år drømmer alle våre serielag: MiiMetVi 5. divisjon IL Nordlys Future, G15, J15 og G13, samt alle andre lag som trener og deltar i turneringer, om å kunne forlenge høstsesongen ute også. Da trenger vi lys til de mørke høstkveldene våre. Det holder ikke med lysløypa og frontlysene til bilene for å lyse opp kunstgressbanen til bruk på trening og kamp.

Vi har derfor sendt inn søknad om spillemidler til flomlysanlegg på kunstgressbanen. Vi trenger også din hjelp og støtte til dette arbeidet. Vi har satt igang lotteri øremerket flomlysprosjektet, og vi selger frivillige kampbilletter på alle våre hjemmekamper for å samle inn penger til lys i mørketida. Dersom vi får midler, trenger vi også frivillige som kan bidra med dugnadshjelp, gravearbeid, støping og annet arbeid som kan utføres av idrettslaget selv.


Vi takker alle våre sponsorer som har bidratt med premier, bidrag til 1. , 2. og 3.-premie og trykking av billetter. Det gjør at overskuddet av lotteriet i sin helhet går til idrettslagets egenandel i flomlysprosjektet. 

I år håper vi at nettopp DU kommer på kamp, og støtter flomlysprosjektet med kjøp av kampbillett. Hvis du følger facebooksiden vår https://www.facebook.com/ILNordlys, får du alle oppdateringer om våre hjemmekamper via ukentlige "Mii dáhpáhuvvá/hva skjer?"-innlegg. Vi sees på kamp, kanskje vi også snart kan ønske velkommen til kveldskamper i høstmørket?




Påskearrangementer på Niitoguolbban

Postet av Idrettslaget Nordlys den 27. mar 2026

Tradisjonen tro arrangerer IL Nordlys Karasjokrennet påskeaften, i år for 58. gang.. Trimklassen har start klokka 0900, mens konkurranseklassene starter klokka 1100. Påmeldingsfristen er 4. april klokka 0700, du kan lese mer om løype-alternativene og påmelding her: https://fb.me/e/611EivVdk. I år arrangeres også MiniKarasjokrennet med start klokka 1130, det kan bli en fin avkobling mellom skutercrossrundene.

I år blir start- og målområdet litt annerledes, da vi har åpnet anlegget vårt på Niitoguolban for flere arrangementer.

Skjærtorsdag arrangerer Kárášjoga Gilvvohearggit Karasjoksprinten 2026 - heargegilvvut mellom fotballbanene og skiløypa. 
Her vil Karasjoksprinten foregå skjærtorsdag

Kara-X Skutercross har i år blitt flyttet til den lille gressbanen på Niitoguolbban. KMK jobber iherdig med å få til en bane som tilpasses både til skispor og reinkappkjøring. For oss i IL Nordlys betyr det at vi også får hjelp til å brøyte fotballbanene våre tidligere enn vanlig - kanskje kan vi begynne med utetreninger på kunstgressbanen allerede etter påske?

Gressbanen FØR KMK har begynt å brøyte.

KMK har begynt å samle sammen snø på gressbanen som skal bli bane og tribuner til Kara-X.

Kara-X starter påskeaften klokka 1100, samtidig som konkurranseløperne starter avgårde på Karasjokrennet.

Her blir det Kara-X!




INNKALLING TIL EKSTRAORDINÆRT ÅRSMØTE

Postet av Idrettslaget Nordlys den 17. mar 2026

Det innkalles til ekstraordinært årsmøte tirsdag 7. april klokka 1800 på idrettshallens kafé.


IL Nordlys avholdt sitt årsmøte tirsdag 10. mars 2026. Under behandlingen av sak 8 "Behandling av regnskapet", ble det oppdaget inkonsekvenser i årsregnskapet. Saken ble derfor besluttet utsatt til styret får rettet opp regnskapet.


Andre saker som ble behandlet på årsmøtet i tillegg til ordinære årsmøtesaker er:

- Ny lovnorm for IL Nordlys

- Ny leverandør av treningsklær for hovedlaget

- Økning av medlemskontingent fra 2027

- Innføring av treningsavgift fra seniorfotball

Du kan lese hele referatet fra årsmøtet her: REFERAT ÅRSMØTE 2026.pdf