Minneløpet for 36. gang
Postet av Idrettslaget Nordlys den 31. mai 2026

30. mai 2026 ble minneløpet arrangert for 36. gang. Minneløpet het tidligere Ingvald Brekkes minneløp, og startet i 1990 til minne om en av idrettslagets store ildsjeler, Ingvald Brekke, som døde i 1990. Etter at flere av våre store ildsjeler har gått, bort, ble det tradisjonsrike gateløpet omdøpt til Minneløpet.

I år stilte 15 deltakere til start i konkurranseklassen, mens mange glade trimmere var å se rundt Niitonjárga i det fine vårværet. Gunhild og Svein Arne Paulen har deltatt henholdsvis 17 og 20 ganger, Gunhild har "forfall" fordi hun har måttet jobbe noen lørdager.
Foto: Doris Norbye
Ski/friidrettsgruppas Dan Roger Guttorm tar bilde av konkurranseløperne
Startskuddet har gått.
Fotball pluss flomlys = sant?
Postet av Idrettslaget Nordlys den 31. mai 2026

Takket være godt samarbeid med KMK som hentet snø fra fotballbanene våre til årets KaraX, gikk det som en drøm å få fotballbanene klare i år, og første kamp ble sparket i gang allerede 4. mai på kunstgressbanen.

Vårsesongen er alltid fin, det blir lysere og grønnere ute, og vi kan trene ute til langt på kveld. I år drømmer alle våre serielag: MiiMetVi 5. divisjon IL Nordlys Future, G15, J15 og G13, samt alle andre lag som trener og deltar i turneringer, om å kunne forlenge høstsesongen ute også. Da trenger vi lys til de mørke høstkveldene våre. Det holder ikke med lysløypa og frontlysene til bilene for å lyse opp kunstgressbanen til bruk på trening og kamp.

Vi har derfor sendt inn søknad om spillemidler til flomlysanlegg på kunstgressbanen. Vi trenger også din hjelp og støtte til dette arbeidet. Vi har satt igang lotteri øremerket flomlysprosjektet, og vi selger frivillige kampbilletter på alle våre hjemmekamper for å samle inn penger til lys i mørketida. Dersom vi får midler, trenger vi også frivillige som kan bidra med dugnadshjelp, gravearbeid, støping og annet arbeid som kan utføres av idrettslaget selv.

Vi takker alle våre sponsorer som har bidratt med premier, bidrag til 1. , 2. og 3.-premie og trykking av billetter. Det gjør at overskuddet av lotteriet i sin helhet går til idrettslagets egenandel i flomlysprosjektet.

I år håper vi at nettopp DU kommer på kamp, og støtter flomlysprosjektet med kjøp av kampbillett. Hvis du følger facebooksiden vår https://www.facebook.com/ILNordlys, får du alle oppdateringer om våre hjemmekamper via ukentlige "Mii dáhpáhuvvá/hva skjer?"-innlegg. Vi sees på kamp, kanskje vi også snart kan ønske velkommen til kveldskamper i høstmørket?
